De la sora mai mică la sora mai mare

Nu știu ce înseamnă fii soră mai mare, dar știu cum e să fii cea mai mică a familiei.
Am crescut tot timpul privindu-te ca cea mai bună. Tu știai să faci haine la păpuși, te jucai și cu mașinuțe, scriai frumos, erai prima în clasă, făceai sport, erai „bătăioasă”, curajoasă, prietenoasă, veselă, în centrul atenției, înconjurată de băieți. 
Pentru mine erai și ești un exemplu. Tot ce făceai tu, era perfect. Te pricepeai la toate și chiar dacă nu, tot le scoteai la capăt. 
Tu erai fata mai mare a familiei care ieșea în evidență pentru felul ei mai rebel. Erai dură și puternică. 

Îmi plăcea enorm să stau cu tine și cu prietenii tăi, chiar dacă aveam colțul meu și nu spuneam nimic. Te admiram de fiecare dată pentru ceea ce erai, pentru că toată lumea te plăcea, pentru că erai tot timpul plină de viață. Eu eram „sora mai mică a Roxanei” și mă simțeam tare importantă. Eram în umbra ta și mă mulțumeam cu asta.

Tot timpul m-am simțit inferioară, într-un fel, pentru că orice lucru pe care îl  făceam, îl comparam cu tine și cu ce făceai tu. Tu erai termenul de comparație pentru orice pentru că tu, pentru mine, erai (și ești) cea mai bună. Și de fiecare dată, simțeam că nu-s destul de bună, că nu mă apropii nici cu puțin de tine.

Tu ai fost cea care a înfruntat greutățile din adolescență. Ai luat viața în piept repede și ai avut puterea să te ridici. Ai lucrat de la 17 ani, de la picoliță la firmă de transporturi, de la chestionare pe stradă la B1 TV. Tu le puteai face pe toate! Ai renunțat la facultatea pe care o urai, în ciudat tuturor reproșurilor din casă. Ai început atâtea drumuri noi.

Când te-ai mutat din camera noastră, a fost un mare șoc deși pe vremea aia eu eram încă o copilă în ochii tăi. Inițial, am fost egoistă, gândind că o să fie și mai greu pentru mine să duc tot. Dar, am realizat repede că era cea mai bună decizie pe care o puteai lua pe vremea aia. Casa părintească îți adusese prea multe tristeți.
Atunci îmi era teamă să te sun pentru că nu voiam să te deranjez cu prostiile mele. Nu mă simțeam destul de „mare” ca să pot discuta cu tine. Mă bucuram de fiecare dată când mă sunai și mă întristam când „nu aveai chef”, dar știam că așa ești tu și că ești acolo pentru mine, necondiționat. Era groaznic când ne vedeam o dată la o lună, dar recunosc faptul că de abia așteptam să mă suni să am grijă de Socrate. Apartamentul din Moșilor știe multe secrete.

Când te-ai mutat înapoi acasă, după trei ani, nu prea știam cum să mă port, ce să zic. Nici nu știam dacă să bat în ușa ta sau să te las pe tine să ieși din cameră. Dar, mi-am dat seama repede că a fost cel mai bun lucru care mi se putea întâmpla :).

Mă mândresc teribil cu sora mea mai mare, Evergreen, care la 24 de ani a avut curajul să își ia viața în piept și să meargă pe un drum total nou și necunoscut. Sora mea roșcată care a avut răbdare și a muncit mult pentru a-și urma visul, care a înfruntat dezamăgiri cu carul, despărțiri, respingeri dar care nu a renunțat niciodată. Care acum, la 27 de ani, crește încet și sigur în lumea asta nebună și care are încă puterea să viseze la viața pe care și-a dorit-o dintotdeauna. 

Tu, sorela mea, m-ai îndrumat de când mă știu. Tu m-ai dus la Palat la dans, m-ai apărat în generală de cei mai mari, m-ai ghidat în liceu, mi-ai găsit prima trupă de street dance, m-ai sfătuit să aleg Marketingul la Universitate. Mi-ai dat muzică să ascult, haine să îmbrac, filme să văd. Tu m-ai învățat să simt și să trăiesc, să am încredere în mine. Deși, uneori mă trânteai crunt de pământ, o făceai tot din dragoste… era modul tău ciudat, câteodată, de a-ți arăta afecțiunea.
M-ai ținut bine în fiecare etapă a vieții, cu ale ei iubiri și dezamăgiri. Prin tine l-am cunoscut pe el.

Acum, suntem două surori care râd de nebune pe stradă, care vorbesc câte în lună și în stele și care nu seamănă deloc. Fără tine nu aș fi putut! Mulțumesc că m-ai primit ca soră a ta!

„Zâmbesc pentru că ești sora mea și râd pentru că nu poți face nimic să schimbi asta!” :D

 

 

 

Despre Azull

Timpul trece, amintirile se mai uita dar aici cuvintele raman. Raman intiparite pe un fond alb, cu albastru scrise. Albastru... culoarea lumii in care traiesc. Lumea mea in care din care nu pot lipsi familia, dansul, prietenii, muzica, culorile, zambetele, dragostea, plimbarile, ciocolata, jeleurile, inghetata, esarfele, cartile, filmele si multe, multe altele. Ma sperie necunoscutul dar nu mi-e teama sa ma avant in el. Ma las dusa de instinct si imi ascult sufletul, de cele mai multe ori. Plang la filmele de dragoste si nu mi-e rusine sa recunosc. Camera mea este colorata si pliiina ochi de poze si rame cu poze. Iar eu sunt Azul... :)
Acest articol a fost publicat în Ganduri de departe. și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la De la sora mai mică la sora mai mare

  1. Madalina zice:

    O sora mai mare nu este cea mai buna prietena…o sora mai mare este ca o mama.Te iubeste mai mult decat pe ea,te iarta mereu,te incurajeaza si are grija de tine!!! <3 :) :* <3

  2. adda zice:

    Foarte emoționant , mi-au dat lacrimile !!!

  3. Timicer Ana Marya zice:

    imi place pagina aceasta este superbaaa :*:*:*:*:* <3

  4. Calin zice:

    Suriora.. mea frumosa Printesa.. Draga., si skumpă.. tu esti’ mai mare’ si mai înțelegătore..tu STI mai multe in viata asta” decât mine Pentru. Ca tu esti mai mare.. decât mine’ si tu ai trecut prin, iubire ereau zile.. ca-nd eu eram mai mica’ si tu erai mai mare si te” vedeam mereu plângând suparata, si oftand.” Dar erau zile cand erai fericita iubita si.’ indrogostita. Iar acuma sunt si eu o fata nu mai sunt o fetița iar tu cum mai crescut si ai vut grija de mine mereu si ori unde te duceai ma luai cu tine si ma inbracat ma duceai la scola ma aduceau acasa ma inbracai
    Făceam temele in preuna..’ Ne jucam in preuna Ami dădeai sa manac ai fost ca o mama pentru mine si eu ati mulțumea mult pentru tot.. dar acuma sunt mare si eu cum e or ce fată cum., erai si tu iar cum mai îngrijit de mica ingrijestema si acuma cu vorbe si sfaturi buna ca eu pun la.. minte..’ Ca tu esti sora mea mai mare si trebuie sa ma inveti mereu chair dac” iubesc si chair daca nu iubesc tu învață ma mereu.. Cu sfaturi bune.. Ca iubirea face omeni.’ sa se ucide face… omeni sa inebuneste.. Si tu trebuie sa ma inveti mereu.. or ce lucru ce e bine sau rau” ca cand mie nu osa ami este bine eu osa.’ ati vorbesc.. osa ati spun tot ca tu eti ca si prietena si sora pentru mine.. Si te iubesc mult suriora mea Draga si scumpă..,

    • amalia zice:

      Sora mea ,puterea mea
      Ma gandesc mereu la ea
      Sangele apa nu se face
      Sora tot la sora trage
      Ca-i mai mica sau mai mare
      Imi aduce alinare,la fel eu la randul meu
      Ii duc grija ei mereu
      Cat pe lume voi trai
      Pe sora mea o voi iubi
      Si nimic de pe pamant
      Nu mi-o va scoate din gand
      Sora mea,puterea mea
      Sufletul si inima

  5. mia placut foarte foarte frumos

Lasă un răspuns

